Re: Vatikan : nazor

From: Dusi (dusi@softhome.net)
Date: 25. 10. 2003, 20:27 CEST


Dobry den nepochopeny,

Dna 24. októbra 2003 o 22:02:15 si o Vatikan : nazor napísal:

>>> Nevim  kolikrat,  nebo  jak  to  mam jeste napsat. Verici jsou stejnou
>>> soucasti  obcanske  spolecnosti,  jako  kdokoliv  jiny a maji naprosto
>>> stejne  pravo  jako  vsichni ostatni prosazovat sve nazory, at uz jsou
>>> jakekoliv,  do  zakonu.  S  tim  muzes  nesouhasit,  muzes  proti tomu
>>> protestovat, ale to je tak vsechno, co s tim muzes delat ;-)

>> Ano,  soucasti.  Ne  celek.

> Dobre,  kdyz  prijmu  tuto retoriku, neverici jsou taky pouze soucasti
> obcanske spolecnosti, nikoliv celek ;-)

Pro spolecne souziti prislusniku ruznych vir a i nevericich je potreba
najit  nejmensi spolecny prunik, ne snazit se do toho vpasovat/vtlacit
svoje  nahledy na svet. A o tom tu porad mluvim a to mi na katolickych
politicich vadi, ze to delaji.

>> A pokud jsou staty a tim i vlady, zakony, parlament konstituovany na
>> zaklade  obcanskem, tedy prislusnosti k urcitemu svrchovanemu uzemi,
>> tak  nemuze  jakakoliv skupina, organizovana na zaklade jine, tedy i
>> prislusnosti  k  vire, narodnosti, diktovat nebo pozadovat prosazeni
>> svych  nahledu  na  organizaci  sveta  do  zakonu tohoto statu, tedy
>> uzemi.

> Ale  muze.  A  to  prostrednictvim politickych stran, ktere jsou prave
> zastupci  obcanu  te  ktere zeme (uzemi). Chces tvrdit, ze verici neni
> soucasti  obcanske spolecnosti, ze je to nejaky menecenny obcan, ktery
> nema  pravo  na  sve  politicke  zastupce?  A  ti zastupci, kteri byli
> legitimne  zvoleni,  nemaji  pravo  hajit  nazor  svych volicu - znovu
> opakuji, at uz je jejich nazor *jakykoliv*?

>> A   pokud  kulturni  a  kultivovane  protesty  proti  tomuto  zpusobu
>> prosazovani neobcanskych zasad do obcanskeho zivota nejsou ucinne, tak
>> i  jinak civilizovani lide jsou schopni vzit do ruky zbran. Otazka je,
>> v jakem meritku, zda osobnim, nebo skupinovem.

> Tak  to  je  myslenka  skoro  hodna  Hitlera... Chces tvrdit, ze pokud
> nejaka  skupina legalne podporovana legitimnimi zastupci zakonodarneho
> sboru,  prosazuje  nazor  (kulturne  a  kultivovane ;-), ktery se jine
> skupine nelibi, ma tato skupina pravo proti nim vzit do ruky zbran? To
> snad nemyslis vazne?! =:-O Doufam, ze jsem to jen spatne pochopil...

No  proc  by  jinak  vypukali  obcanske  valky? Nerikam, ze na to maji
pravo, rikam, ze sa tak deje.

>> Rikam  to  proto, ze kdyby napr. gynekolog ve statni/verejne nemocnici
>> odmitl  interrupcni  zakrok me pani z dúvodu nejaké vyhrady svedomi ci
>> jineho  nabozenskeho  duvodu,  rychle  by  ziskal  zkusenost  s mistni
>> chirurgickou  ambulaci.  Ne, ze by to snad vyresilo onen gynekologicky
>> problem,  ale  jiny gynekolog by si rychle rozmyslel, jakou odpoved by
>> dal na onu zadost me pani.

> ...ikdyz  jsem  to  pochopil  asi  spravne. Jestli hodlas argumentovat
> pestma, tak tuto debatu koncim...

Pokud  nekdo  porusuje jiste zasady a mysli si, ze to beztrestne muze,
tak mu dokazi, ze bezrestne to nebude...

Kdyz nastupoval jako lekar, neplatila vyhrada svedomi a nesnasim zmenu
pravidel  uprostred hry. Ale nekteri si mysli, ze jim to vzdycky nejak
projde. A to nesnasim jeste vic.

Jak  mi rekl muj stary nemecky ucitel, kdyz jsme se bavili o nacistech
a  neonacistech  a  jak se s tim v Nemecku vysporadavaji: Proti nasili
nejde bojovat demokraticky.

> Jeste  k  tomu  potratu,  ted  me tak napadlo, ze interupce by vlastne
> mohla  byt  v  konfliktu  s  hippokratovou prisahou. To je asi odvazna
> myslenka, ze? Je tu nejaky medik? Jak se na to diva?

co bylo driv: vejce nebo slepice?

-- 
Dusi



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 25. 10. 2003, 20:28 CEST