Re: Vatikan : nazor

From: nepochopeny (nepochopeny@genius.cz)
Date: 24. 10. 2003, 22:02 CEST


> Dobry den nepochopeny,

> Dna 23. októbra 2003 o 12:44:56 si o Vatikan : nazor napísal:
>>>>>> Ne  proto,  ze  je  to  neci  nazor, ale proto, ze je to nazor cca 20%
>>>>>> obyvatel  Evropy.  To uz je docela masa lidi, nemyslis? Chces jim brat
>>>>>> pravo na jejich nazor? Zkus to!

>>>>> Pravo na nazor maju.. Ale konci v tom okamihu, ako mi ho zacnu vnucovat
>>>>> nejakym zakonom.

>>>> A  co  treba dane? Nelibi se ti, ze musis platit zbytecne vysoke dane?
>>>> Taky je to v zakone. Nebo mnohozenstvi, neprimerena rychlost, autorska
>>>> prava,  nocni klid, volne pobihani psu, legalizace marihuany, potraty,
>>>> ...

>>> To  jsou  ovsem  zakony  obcanske  spolecnosti, osob zijich na urcitem
>>> uzemi. Na rozdil od zasad/zakonu nabozenskych.

>> Nevim  kolikrat,  nebo  jak  to  mam jeste napsat. Verici jsou stejnou
>> soucasti  obcanske  spolecnosti,  jako  kdokoliv  jiny a maji naprosto
>> stejne  pravo  jako  vsichni ostatni prosazovat sve nazory, at uz jsou
>> jakekoliv,  do  zakonu.  S  tim  muzes  nesouhasit,  muzes  proti tomu
>> protestovat, ale to je tak vsechno, co s tim muzes delat ;-)

> Ano,  soucasti.  Ne  celek.

Dobre,  kdyz  prijmu  tuto retoriku, neverici jsou taky pouze soucasti
obcanske spolecnosti, nikoliv celek ;-)

> A pokud jsou staty a tim i vlady, zakony, parlament konstituovany na
> zaklade  obcanskem, tedy prislusnosti k urcitemu svrchovanemu uzemi,
> tak  nemuze  jakakoliv skupina, organizovana na zaklade jine, tedy i
> prislusnosti  k  vire, narodnosti, diktovat nebo pozadovat prosazeni
> svych  nahledu  na  organizaci  sveta  do  zakonu tohoto statu, tedy
> uzemi.

Ale  muze.  A  to  prostrednictvim politickych stran, ktere jsou prave
zastupci  obcanu  te  ktere zeme (uzemi). Chces tvrdit, ze verici neni
soucasti  obcanske spolecnosti, ze je to nejaky menecenny obcan, ktery
nema  pravo  na  sve  politicke  zastupce?  A  ti zastupci, kteri byli
legitimne  zvoleni,  nemaji  pravo  hajit  nazor  svych volicu - znovu
opakuji, at uz je jejich nazor *jakykoliv*?

Co  treba  NATO?  To  je  taky  nadnarodni organizace, ktera ovlivnuje
zakony v zemich, kde jsou *obcane*, kteri proti zbranim protestuji. To
by podle tebe taky nemelo byt v poradku...


> Samozrejme  tyto  skupiny  to vi a proto se snazi zaonacit svou snahu.
> Hodil by se prikald vtipu o zajici a veverce, ze svine sa ma nejlip.

Ten vtip neznam...

> A   pokud  kulturni  a  kultivovane  protesty  proti  tomuto  zpusobu
> prosazovani neobcanskych zasad do obcanskeho zivota nejsou ucinne, tak
> i  jinak civilizovani lide jsou schopni vzit do ruky zbran. Otazka je,
> v jakem meritku, zda osobnim, nebo skupinovem.

Tak  to  je  myslenka  skoro  hodna  Hitlera... Chces tvrdit, ze pokud
nejaka  skupina legalne podporovana legitimnimi zastupci zakonodarneho
sboru,  prosazuje  nazor  (kulturne  a  kultivovane ;-), ktery se jine
skupine nelibi, ma tato skupina pravo proti nim vzit do ruky zbran? To
snad nemyslis vazne?! =:-O Doufam, ze jsem to jen spatne pochopil...

> Rikam  to  proto, ze kdyby napr. gynekolog ve statni/verejne nemocnici
> odmitl  interrupcni  zakrok me pani z dúvodu nejaké vyhrady svedomi ci
> jineho  nabozenskeho  duvodu,  rychle  by  ziskal  zkusenost  s mistni
> chirurgickou  ambulaci.  Ne, ze by to snad vyresilo onen gynekologicky
> problem,  ale  jiny gynekolog by si rychle rozmyslel, jakou odpoved by
> dal na onu zadost me pani.

...ikdyz  jsem  to  pochopil  asi  spravne. Jestli hodlas argumentovat
pestma, tak tuto debatu koncim...

Jeste  k  tomu  potratu,  ted  me tak napadlo, ze interupce by vlastne
mohla  byt  v  konfliktu  s  hippokratovou prisahou. To je asi odvazna
myslenka, ze? Je tu nejaky medik? Jak se na to diva?

nepochopeny



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 24. 10. 2003, 22:06 CEST