Re: Reklamace

From: Petr Maršálek <pmarsik (zavinac)>
Date: Thu, 10 Jul 2008 19:43:59 +0200
Hezký příběh, jenže on o voze a ty o koze. On 
dostal od zákazníka na reklamaci zdroj a poslal ho 
dál svému dodavateli na reklamaci, ne jako 
uživatel, ale jako maloprodejce.

Petr

Tomáš Vymětal napsal(a):
> Řešil jsem kdysi dávno podobnej problém. Koupil jsem hiend desku (něco 
> kolem 6K) a ta měsíc před koncem záruky odešla. Nejdřív mě na záručním 
> poslali do hajzlu, jestli si nedělám srandu, že je to trošku podezřelý, 
> že to odejde zrovna před koncem záruky. Nicméně nenechal jsem se zvyklat 
> a nechal to tam. Po měsíci, kdy to leželo ve skříni a nikdo se na to ani 
> nepodíval (měl jsem v tom kšeftě kámoše, co to denně sledoval), jsem se 
> dostavil, jak to vypadá. Oni, že reklamaci teda uznají a nabídli mi 
> desku, která parametrama nedosahovala původní ani po kotníky. Jednak se 
> teda ta původní už nedělala a druhak se plošně přešlo na další řadu 
> patic procesorů (tuším to bylo pro FPGA P2), takže se více méně pro to 
> nedělalo nic. Jak jsem dohledal, nabídnutá deska měla hodnotu kolem 
> tisícovky a byla to hodně chabá náhražka. Hledal jsem tehdy také jak je 
> to s reklamacemi a je dáno, že dodavatel musí nabídnout stejné zboží 
> nebo adekvátní náhradu. Problém je v tom, co je to adekvátní náhrada, 
> kdo to rozhoduje. Já odmítl novou desku, a oni, že mi dobropisují 
> pětikilo, že ta deska prostě po dvou letech vyšší hodnotu nemá. S tím 
> kšeftem jsem tehdy skončil. Kámoš, co tam dělal se na ni podíval a 
> zjistil, že těhotní kondíky, že na mým místě by se vysral na reklamaci, 
> přepájel je a třeba se to rozjede. To jsem udělal a deska už odhadem 8 
> let jede bez problémů. Další případ byl switch. Novej gigovej pětiport, 
> tak dva roky zpět. Donesu domů, zapojím a jeden port je prostě dead. Jdu 
> to vyměnit, prodejce v pohodě, dá mi druhou krabici stejnýho výrobku, 
> jen je trochu jetější. Si říkám co, někomu spadla. Doma rozbalím, switch 
> dodranej, výrobní datum rok zpátky, špinavej, vevnitř zaprášenej, 
> evidentně někde nasazenej. Některý věci fakt nechápu. Nicméně škrábance 
> pakety neposílají, tak jsem to neřešil a switch jede dosud bez problémů. 
> Ale na toto by mě taky zajímal názor odborníků.
> 
> Co se týče výměny, doporučuju prostě říct, že to není adekvátní náhrada, 
> že chci buď stejnou nebo lepší značku (po dohodě), nebo odstoupit od 
> kupní smlouvy (obchodu) = vrátit prachy v plné výši. Pokud budou 
> protestovat, zahrát na city, že jste v pozici dementního zaměstnance, 
> kterého to nechá jinak šéf uhradit ze svýho, čili aby na reklamacích 
> vystavili písemně vyjádření toho, co odprezentovali ústně. Čitelně 
> jméno, datum a podpis. Místo šéfovi bych s tím šel na čoiku. Lepší důkaz 
> už snad ani dostat nemůžou.
> 
> T.V.
> 
Received on 10. 07. 2008, 19:43 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 10. 07. 2008, 19:44 CEST