Hezký příběh, jenže on o voze a ty o koze. On dostal od zákazníka na reklamaci zdroj a poslal ho dál svému dodavateli na reklamaci, ne jako uživatel, ale jako maloprodejce. Petr Tomáš Vymětal napsal(a): > Řešil jsem kdysi dávno podobnej problém. Koupil jsem hiend desku (něco > kolem 6K) a ta měsíc před koncem záruky odešla. Nejdřív mě na záručním > poslali do hajzlu, jestli si nedělám srandu, že je to trošku podezřelý, > že to odejde zrovna před koncem záruky. Nicméně nenechal jsem se zvyklat > a nechal to tam. Po měsíci, kdy to leželo ve skříni a nikdo se na to ani > nepodíval (měl jsem v tom kšeftě kámoše, co to denně sledoval), jsem se > dostavil, jak to vypadá. Oni, že reklamaci teda uznají a nabídli mi > desku, která parametrama nedosahovala původní ani po kotníky. Jednak se > teda ta původní už nedělala a druhak se plošně přešlo na další řadu > patic procesorů (tuším to bylo pro FPGA P2), takže se více méně pro to > nedělalo nic. Jak jsem dohledal, nabídnutá deska měla hodnotu kolem > tisícovky a byla to hodně chabá náhražka. Hledal jsem tehdy také jak je > to s reklamacemi a je dáno, že dodavatel musí nabídnout stejné zboží > nebo adekvátní náhradu. Problém je v tom, co je to adekvátní náhrada, > kdo to rozhoduje. Já odmítl novou desku, a oni, že mi dobropisují > pětikilo, že ta deska prostě po dvou letech vyšší hodnotu nemá. S tím > kšeftem jsem tehdy skončil. Kámoš, co tam dělal se na ni podíval a > zjistil, že těhotní kondíky, že na mým místě by se vysral na reklamaci, > přepájel je a třeba se to rozjede. To jsem udělal a deska už odhadem 8 > let jede bez problémů. Další případ byl switch. Novej gigovej pětiport, > tak dva roky zpět. Donesu domů, zapojím a jeden port je prostě dead. Jdu > to vyměnit, prodejce v pohodě, dá mi druhou krabici stejnýho výrobku, > jen je trochu jetější. Si říkám co, někomu spadla. Doma rozbalím, switch > dodranej, výrobní datum rok zpátky, špinavej, vevnitř zaprášenej, > evidentně někde nasazenej. Některý věci fakt nechápu. Nicméně škrábance > pakety neposílají, tak jsem to neřešil a switch jede dosud bez problémů. > Ale na toto by mě taky zajímal názor odborníků. > > Co se týče výměny, doporučuju prostě říct, že to není adekvátní náhrada, > že chci buď stejnou nebo lepší značku (po dohodě), nebo odstoupit od > kupní smlouvy (obchodu) = vrátit prachy v plné výši. Pokud budou > protestovat, zahrát na city, že jste v pozici dementního zaměstnance, > kterého to nechá jinak šéf uhradit ze svýho, čili aby na reklamacích > vystavili písemně vyjádření toho, co odprezentovali ústně. Čitelně > jméno, datum a podpis. Místo šéfovi bych s tím šel na čoiku. Lepší důkaz > už snad ani dostat nemůžou. > > T.V. >Received on 10. 07. 2008, 19:43 CEST
This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 10. 07. 2008, 19:44 CEST