Re: Reklamace

From: Tomáš Vymětal <vymetalt.inet (zavinac)>
Date: Thu, 10 Jul 2008 19:34:50 +0200
quasimodo napsal(a):
> Zdarec, potrebuji radu. Reklamoval jsem zakaznikuv zdroj koupeny v 
> prosinci za cca 1500. Coolermaster eXtreme 500W. Dnes mi poslali jakysi 
> Colorsit za 500,- . Jednak to povazuji za totalni drzost a to nemluvim o 
> chovani reklamacniho pracovnika pana Mici. Pry kdyz se mi to nelibi, tak 
> jim mam poslat zdroj zpet a oni mi vydopropisuji castku 600 coz je trzni 
> hodnota toho zdroje. To je proste neuveritelny. Zakaznikovi taky nebudu 
> vracet 600, ale 1700,- . Neporadi nekdo jak je to v zakone?
> 

Řešil jsem kdysi dávno podobnej problém. Koupil jsem hiend desku (něco 
kolem 6K) a ta měsíc před koncem záruky odešla. Nejdřív mě na záručním 
poslali do hajzlu, jestli si nedělám srandu, že je to trošku podezřelý, 
že to odejde zrovna před koncem záruky. Nicméně nenechal jsem se zvyklat 
a nechal to tam. Po měsíci, kdy to leželo ve skříni a nikdo se na to ani 
nepodíval (měl jsem v tom kšeftě kámoše, co to denně sledoval), jsem se 
dostavil, jak to vypadá. Oni, že reklamaci teda uznají a nabídli mi 
desku, která parametrama nedosahovala původní ani po kotníky. Jednak se 
teda ta původní už nedělala a druhak se plošně přešlo na další řadu 
patic procesorů (tuším to bylo pro FPGA P2), takže se více méně pro to 
nedělalo nic. Jak jsem dohledal, nabídnutá deska měla hodnotu kolem 
tisícovky a byla to hodně chabá náhražka. Hledal jsem tehdy také jak je 
to s reklamacemi a je dáno, že dodavatel musí nabídnout stejné zboží 
nebo adekvátní náhradu. Problém je v tom, co je to adekvátní náhrada, 
kdo to rozhoduje. Já odmítl novou desku, a oni, že mi dobropisují 
pětikilo, že ta deska prostě po dvou letech vyšší hodnotu nemá. S tím 
kšeftem jsem tehdy skončil. Kámoš, co tam dělal se na ni podíval a 
zjistil, že těhotní kondíky, že na mým místě by se vysral na reklamaci, 
přepájel je a třeba se to rozjede. To jsem udělal a deska už odhadem 8 
let jede bez problémů. Další případ byl switch. Novej gigovej pětiport, 
tak dva roky zpět. Donesu domů, zapojím a jeden port je prostě dead. Jdu 
to vyměnit, prodejce v pohodě, dá mi druhou krabici stejnýho výrobku, 
jen je trochu jetější. Si říkám co, někomu spadla. Doma rozbalím, switch 
dodranej, výrobní datum rok zpátky, špinavej, vevnitř zaprášenej, 
evidentně někde nasazenej. Některý věci fakt nechápu. Nicméně škrábance 
pakety neposílají, tak jsem to neřešil a switch jede dosud bez problémů. 
Ale na toto by mě taky zajímal názor odborníků.

Co se týče výměny, doporučuju prostě říct, že to není adekvátní náhrada, 
že chci buď stejnou nebo lepší značku (po dohodě), nebo odstoupit od 
kupní smlouvy (obchodu) = vrátit prachy v plné výši. Pokud budou 
protestovat, zahrát na city, že jste v pozici dementního zaměstnance, 
kterého to nechá jinak šéf uhradit ze svýho, čili aby na reklamacích 
vystavili písemně vyjádření toho, co odprezentovali ústně. Čitelně 
jméno, datum a podpis. Místo šéfovi bych s tím šel na čoiku. Lepší důkaz 
už snad ani dostat nemůžou.

T.V.
Received on 10. 07. 2008, 19:34 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 10. 07. 2008, 19:34 CEST