> To je spis otazka na marketingove oddeleni I LIKE Q. Je fakt, ze > psychologicky muze pusobit blbe, ze nekomu dam 'stovku' (ve skutecnosti > 1,- Kc), ale takhle je to IMHO kvuli tomu, abys mohl zaplatit prave tu > MICRO castku. Pokud by bylo treba 1 Q = 1 Kc, mel bys problem zaplatit > treba desetnik. ----- Naprosto chapu, ze ten kurs je takto nastaven prave proto, aby se mohli platit mikroplatby. Ten desetnik by pak byl technicky problem, diky alespon za nej, ze:). Mam jen dojem, ze by kurs 1:1 skutecne vedl k vetsim platbam (vyjadreno v Kc). V tiskove zprave jste sami uvadeli jaka je prumerna vyse platby za clanek na root.cz. Uz si nevzpominam kolik to bylo, ale rekneme 1 Kc to mohla byt. Ve finale se lidi stejne nebudou ke svym Q chovat stejne jako ke svym Kc. Je to podoben jako bluf s platebnimi kartami: penize fyzicky nevidime, proto vic utracime. Je prijemne dostat neco vlastne za "nic". Jen za to, ze si obcas penezenku nabiju. Psychologicky opacny efekt to ma ve chvili, kdy servery Q rozdavaji napriklad za registraci, vyplneni ankety, ci za nakup. Tam je pak naopak rozhodne prijemnejsi dostat 1000Q misto 10Kc. A vsichni jsou spokojeni: zakaznik protoze dostal Q, provozovatel protoze udelal kseft, ci prilakal noveho klienta resp. ctenare. > On je trochu problem vymyslet, co lidem nabidnes navic. Odstraneni > reklamy? To IMHO nestaci, jak rikam, 95 % lidi bude radeji koukat na > reklamu, nez neco platit (navic - kdyz si koupis noviny v trafice, jsou > bez reklam? To je take jedna ze zcestnych myslenek, ze kdyz zaplatim, > nemam dostat reklamu). ----- Jasne. Tento argument znam, cekal jsem, ze tady padne. Neda se proti nemu moc namitat, snad jen to, ze internet preci ve vsem nemusi byt stejny jako pairova forma. Je ve fazi hledani metod a principu a jeho specifika by mohli umoznovat to, ze muze byt treba prave v tomto odlisny. Jen je treba se vydat tou spravnou cestou (ale kdo ji zna?:) a najit ten spravny (a jiny) zpusob. Nikde jsem nenapsal, ze jako protihodnotu za platby by byl ctenar zbaven reklam. Sam bych asi do tech 95% patril. Je to jen jedna z moznosti. Muze se jednat treba jen o castecne omezeni. Krom toho by to byla vecna skoda, jelikoz ve chvili, kdy budu mit skupinu registrovanych predplatitelu, muzu na ne reklamu presne cilit a takova reklama se pak lepe a draz prodava. Jsem ovsem presvedcen, ze se urcite vyprofiluje par serveru, ktere na takovem principu pojedou. Budou striktne uzavrene pro sve ctenare, ktere tam pak nebude nic obtezovat. Tykat se to podle me bude odbornych a obecne uzkoprofilove zamerenych serveru, prip. webu, ktere patri nejakym spolkum a ty pak budou pristupne jen svym clenum za poplatek. Tyto servery budou mit jen svou malou komunitu, ve ktere budou lide registrovani z profesni nutnosti a tato komunita je dostatecne uzivi. > Orezat obsah pro neplatici neni ten nejlepsi > nadpad, takze zbyva archiv, lepsi vyhledavani, mozna nejaka e-mailova > dodavka clanku. A ted je otazka, jestli si to zaplati tolik lidi, aby se ----- je to opet o tom hledani. Vymyslet takovy zpusob, kdy ode me neregitrovani navstevnic neutecou, protoze uz jim nemam co nabidnout a naopak nabidnout dostatek duvodu proc se registrovat a predplatit si. A nemyslim si, ze by to byla uplna utopie (patent na to nemam:)) > Pokud se dari reklamu prodavat, je to IMHO nejjednodussi zpusob > financovani. Ovsem nemusim asi zduraznovat, ze se to dari malokomu. ----- Nepochybne. Mozna nejsou lekem mikroplatby, ale nove formaty reklam (ale to uz bychom se dostali jinam...) Tomas
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 18. 08. 2001, 18:23 CEST