b> S tebou se nevyrovnam, protoze se jen za vsevedouciho prohlasujes a b> tve nazory mi do toho nesedi :-)). WOW, pokud se ti libi na nekoho takhle utocit, neni problem, muzem v tom pokracovat. Ale neni to smyslem polemiky. A ty, jakozto budhista... Asi ti brzo poklesne karma :o) (nic ve zlem) No nic. Premyslim o tom, jestli ma vubec smysl s tebou vest nejaky dialogue. >> To je fakt (s tou manzelkou),ja to myslel obrazne, ale jiste jsou i >> veci, ktere mohou byt v rozporu s virou a mohou cloveka cinit >> stastnym, bohuzel me nic v rychlosti nenapada, ale pokud je to b> nutne, >> tak do zitra neco vymyslim. Mluvil si o "nechytani za slovicka". Tak proc to delas. Nektere vyrazy je treba brat s odstupem. b> Dukaz jsem nejen ja, ale i spousty dalsich. Ja te nechci presvedcovat, b> ono neni vubec jednoduche zmenit naprosto radikalne pohled na svet a b> nasili je to posledni, cim bych to chtel resit. Problem je v tom, ze b> lidi vidi na nabozenstvi jen ty negativni stranky a podvedome se mu b> brani. Jestli si mysli, ze s nimi nekdo bude manipulovat, nebo je do b> neceho nutit... Vzdyt tech nabozenstvi je takova spousta, ze by si b> mohl vybrat kazdy, tim nechci rict, ze si musi vybrat, ale vetsina se b> tim odmita vubec zabyvat a zije si ve svem konzumnim pidisvete. Ja tuhle polemiku vedl s panem "pf" a jednalo se o krestanstvi. Ja prave myslel, ze pises k tomu... A potom si teprve prisel s tvym budhismem. Mel bys sledovat vsechny prispevky. Ale jinak, kdyby se jednalo o budhistisnou nv, tak to bys videl, kolik by chodilo denne prispevku :o). Mohlo by to byt mnohem pestrejsi. >> A jak sem uz tu jednou rekl, je to silene >> subjektivni.Proste a jednoduse tahle "finta" nefunguje na fsechny. >> A "diky Bohu", ze ne :))) Jaka, by to byla nuda, kdyby byl svet >> pravdivy a spravny (dokonaly). b> Jaka finta? Finty snad uzivaji podomni prodejci a fanatici, ale ne b> lide, kteri to s virou mysli vazne. Prave si to rekl - fanatici. Opet zduraznuji - jednalo se o krestanstvi a krestanskou nabozenskou vychovu. Oni ti budhisticti fanatici nejsou zas tak videt :o) b> Jak se s tim chces ale vyrovnat, kdyz tu druhou silu nepovazujes za b> rovnocennou a opovrhujes ji? Kdes zas tohle vycetl, pokud si budhista, tak snad tento princip chapes. To snad ani nelze opovrhovat jakoukoli z techto sil... >> (nevim jakeho si vyzvani, ale snad ti neco rika "jing" a "jang") b> Ja jsem buddhista a v buddhismu se ten princip nazyva karma, neboli b> system priciny a nasledku. Zakladni bod je nula, od ni jsou na jednu b> stranu kladne hodnoty, na druhou zaporne. Udelas dobry skutek, ryska b> se posune do kladnych hodnot, udelas spatny skutek, ryska smeruje b> opacnym smerem. Sakra, ted sem z toho zmatenej. Nevim jestli se pletu, vono je to taky dlouho, co sme se to ucili, ale nejedna se spis o Brahmanismus? b> Termin naivni ovce jsem pouzil schvalne, protoze neverici si mysli, ze b> verici jimi jsou. Na kazani nechodim, tento vyraz znam od ateistu. Ja b> jsem Bibli cetl jen zcasti a nemuzu se s ni ztotoznit, proto jsem se b> asi dostal k buddhismu, ktery mi vyhovuje. uff, alespon v necem se shodnem. b> Kde beres tu jistotu, ze tvuj nazor je pravdivy. To je pouze tvuj b> nazor. Pravdu bych do toho netahal. Tim "svuj pravdivy nazor" jsem myslel to, ze je pravdivy ciste pro me, a jen pro me ma ten pravy vyznam, nebral sem to objektivne. Nesnazim se ho nikomu tlacit, i kdyz sem tu cast z nej rekl (vlastni buh), ale to je jen zlomek te moji, jakesi teorie :))) b> Tomu never, takovi jako jsi ty, se dozivaji neuveritelne vysokeho veku b> :-)) A jaky sem? CHces tim snad neco rict? Jsem spatny? Ja tim myslel nejakou "rizenou smrt". :) +RICCI+ -- ======================================= url: http://web.telecom.cz/ricci http://rej.cz ICQ: #18565178 e-mail: ricci.dee@centrum.cz =======================================
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 14:34 CEST