h! y n e k . l i p a <hynek.lipa@worldonline.cz> napsal/a: > asi by nezaskodilo si neco o bateriich a jejich fungovani zjistit. Stacily mi ctyri roky ve skole a rok v praci... > srovnanni autobaterie a li-ion je naprosto mimo. li-ionky totiz > pouzivaji chemicky... N E S R O V N A V A L jsem baterie. Daval jsem pouze priklad. Nesrovnaval jsem technologie. Netusil jsem ze musim u kazdeho prikladu upozornovat. Ted jsem poucen. <PRIKLAD> To je jako by jsi.... </PRIKLAD> bude to tak stacit? > a kde jsi slysel, ze je vybiti li-ionky to nejhorsi? u li-ionek je to > naopak cesta jak ji udrzet co nejdele pri zivote. Teoreticky je to baterce uplne jedno. Li-Ion akumulatory pro mobilni zarizeni (akupack) obsahuji ochranny obvod, ktery baterii chrani proti zniceni pri nespravne manipulaci, zavade nabijecky nebo pristroje v kterem je vlozena. Hlida take min. a max. napeti clanku a max. nabijeci a vybijeci proud. Pri prekroceni nab/vyb proudu nebo rozsahu napeti baterie, ochranny obvod clanek odpoji. Tzn ze teoreticky baterii neni mozne vybit pod stanovenou hranici a tudiz znicit clanek. Bohuzel v praxi jsem mel zkusenosti takove ze pri soustavnem vybijeni baterie 'nadoraz' se jeji zivotnost zkratila az o 40procent. Nebyly to pouze baterie v mobilech. Proto nikomu nedoporucuji Li-Ionky soustavne vybijet. > a nesetrne zachazeni:) pokud se k cemukoliv budes chovat nesetrne, > tak to driv odejde! a u li-ionek je ta zivotnost stejne tak maximalne > dva roky, pricemz po roce ma vetsinou uz jen polovicni kapacitu. > takze predstava, ze vydrzi pet let, hmm, fakt nejlepsi vtip dneska:))) > - h! - Opravdu si nemuzu pomoct, ale pripada mi ze se tady vetsinou kazdy chyta nepodstatnych veci :o( Ten rok 2007 jsem uvedl JEN JAKO PRIKLAD!! Je mi jasne ze kdybych napsal 2003, tak se urcite ozve nekdo jiny a zacne s tim ze ma baterii v NB uz treti rok a porad je dobra :o( nefir
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 14. 12. 2002, 16:16 CET