Re: baterie v notebooku

From: h! y n e k . l i p a (hynek.lipa@worldonline.cz)
Date: 14. 12. 2002, 14:36 CET


> Sorry ale pitomejsi napad jsem dlouho neslysel. V aute taky hned po
> nastartovani vyndavas baterku a davas ji tam jenom na nastartovani??
> U tebe bych to vubec neresil. S Li-Ion baterii muzes byt temer v klidu,
> zkraceni zivotnosti ktereho se tak bojis se i pri nesetrnem zachazeni s
> tvoji baterii projevi asi tak ze nebudes muset kupovat novou baterii v
> prosinci 2007, ale uz v rijnu 2007. A nevim na kterem 'odbornem' webu jsi
> cetl ze Li-Ion baterie se ma plne vybijet?? To je totiz pro lithiovky
> uplne nejhorsi. A pokud vyrobce do manualu pise ze bez baterie neni
> NB funkcni, tak asi vi proc to tam pise ne?
> nefir
------------------------
asi by nezaskodilo si neco o bateriich a jejich fungovani zjistit. srovnanni
autobaterie a li-ion je naprosto mimo. li-ionky totiz pouzivaji chemicky
vysoce reaktivni lithium (kladna elektroda je z lithiokobaltoveho oxidu a
ionty lithia a zaporna elektroda je ze slouceniny uhliku a grafitu s ionty
lithia. elektolytem je propylenkarbonat nebo ethylenkarbonat, tedy agresivni
chemicka rozpustedla) takze se ta baterie vnitrne doslova likviduje. a
jejich problem je, ze cim jsou starsi, tim mene maji kapacity, i kdyz se
nepouzivaji. pokud jde o samovybijeni, tak za mesic klesne kapacita o 10%.

dalsi vec je nabijeni: zvladnou tak 300 nabijeni, max se udává 500. a
nabíjení je i to, že se zapne do nabíječky třeba v polovine, i to je jedno
nabiti. dalsi vec je, ze se nabiji ve dvou cyklech: prvni, ktery trva cca 75
min a baterie se nabije do 70% kapacity, pak nasleduje druhy, ktery trva
dvojnasobnou dobu nez prvni. a druhy cyklus je dulezitejsi, cim vic je
baterie plnejsi, tim min se musi nabijet a dele vydrzi. problem je v tom, ze
treba mobil ukaze po skonceni prvniho cyklu symbol plne baterie, aniz by
pritom baterie plna byla:(

a kde jsi slysel, ze je vybiti li-ionky to nejhorsi? to je problem u NiMH,
kde pri uplnem vybiti (typicky zapnuti pristroje po jeho samovolnem vypnuti
pri vybite baterii) muze dojit k prepolovani baterie. ta se pak muze
maximalne vyhodit. u li-ionek je to naopak cesta jak ji udrzet co nejdele
pri zivote.

a nesetrne zachazeni:) pokud se k cemukoliv budes chovat nesetrne, tak to
driv odejde! a u li-ionek je ta zivotnost stejne tak maximalne dva roky,
pricemz po roce ma vetsinou uz jen polovicni kapacitu. takze predstava, ze
vydrzi pet let, hmm, fakt nejlepsi vtip dneska:)))


- h! -
http://www.hyneklipa.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 14. 12. 2002, 14:36 CET