To je samozrejme zacarovany kruh, a nekonecny boj: na obycejne a nejpouzivanejsi (JPG/GIF 648x60) bannery casem ziskavaji uzivatele tzv. bannerovou slepotu, stejne jako si casem prestanete vsimat sedych billboardu kolem dalnice, nebo nevyraznych reklam v TV. Proto musi tvurci hnani penezi zadavatelu predkladat uzivatelum stale agresivnejsi formaty reklamy, aby se dostavila zadana odezva. Jsou to stale tvrdsi sexualni ci nejake provokativni prvky, pohyb, zvuk, ci velikost banneru. Cast uzivatelu sice prestane bannery zobrazovat (v nejhorsim pripade server navstevovat), ale vysledky jsou u tech zbyvajicich tak vyrazne, ze to zadavatelum porad stoji za to. Navic lze ucinnost internetove reklamy jako jedine on-line v realu sledovat, takze v pripade prusvihu lze spatny banner okamzite vymenit, zkratit delku jeho zobrazovani, omezit pocet zobrazeni na jednu IP a pod. Samozrejme ze se slusni provozovatele serveru s pudem sebezachovy snazi udrzet obtezovani uzivatelu reklamou na unosne mire, ale server je potreba z neceho zivit. Takze kdyz si velky zadavatel rekne o novinku, casto se mu podari ji prosadit (zcela novy format je dobrou reklamou i pro server samotny). To ze na placenych serverech reklama nemusi byt zadna je znama vec, ale to zejmena v Cesku nema smysl resit. Jarek ----- Original Message ----- From: "Cascaval" <cascaval@seznam.cz> To: <polemika-internet@nawebu.cz> Sent: Friday, February 11, 2005 8:14 PM Subject: Re: Gmail - reklama > Mam pocit, ze si zadavatele a tvurci tech flashovych banneru trochu serou > do hnizda, a zbytecne drazdi lidi, kteri jeste nedavno byli ochotni si > jejich banner prohlednout, a treba na nej i kliknout. > > CascavalReceived on Sat, 12 Feb 2005 00:00:01 +0100
This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 12. 02. 2005, 00:00 CET