Re: Gmail - reklama

From: Jarek Jesenský - adresa pro konference <nokia (zavinac)>
Date: 12. 02. 2005, 00:00 CET
To je samozrejme zacarovany kruh, a nekonecny boj: na obycejne a 
nejpouzivanejsi (JPG/GIF 648x60) bannery casem ziskavaji uzivatele tzv. 
bannerovou slepotu, stejne jako si casem prestanete vsimat sedych billboardu 
kolem dalnice, nebo nevyraznych reklam v TV. Proto musi tvurci hnani penezi 
zadavatelu predkladat uzivatelum stale agresivnejsi formaty reklamy, aby se 
dostavila zadana odezva. Jsou to stale tvrdsi sexualni ci nejake 
provokativni prvky, pohyb, zvuk, ci velikost banneru. Cast uzivatelu sice 
prestane bannery zobrazovat (v nejhorsim pripade server navstevovat), ale 
vysledky jsou u tech zbyvajicich tak vyrazne, ze to zadavatelum porad stoji 
za to.
Navic lze ucinnost internetove reklamy jako jedine on-line v realu sledovat, 
takze v pripade prusvihu lze spatny banner okamzite vymenit, zkratit delku 
jeho zobrazovani, omezit pocet zobrazeni na jednu IP a pod.
Samozrejme ze se slusni provozovatele serveru s pudem sebezachovy snazi 
udrzet obtezovani uzivatelu reklamou na unosne mire, ale server je potreba z 
neceho zivit. Takze kdyz si velky zadavatel rekne o novinku, casto se mu 
podari ji prosadit (zcela novy format je dobrou reklamou i pro server 
samotny).
To ze na placenych serverech reklama nemusi byt zadna je znama vec, ale to 
zejmena v Cesku nema smysl resit.

Jarek


----- Original Message ----- 
From: "Cascaval" <cascaval@seznam.cz>
To: <polemika-internet@nawebu.cz>
Sent: Friday, February 11, 2005 8:14 PM
Subject: Re: Gmail - reklama


> Mam pocit, ze si zadavatele a tvurci tech flashovych banneru trochu serou 
> do hnizda, a zbytecne drazdi lidi, kteri jeste nedavno byli ochotni si 
> jejich banner prohlednout, a treba na nej i kliknout.
>
> Cascaval
Received on Sat, 12 Feb 2005 00:00:01 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 12. 02. 2005, 00:00 CET