Re: Náklady na provoz auta

From: hynek.lipa <hynek.lipa (zavinac)>
Date: 19. 01. 2004, 08:37 CET
nepochopeny napsal(a):
>>nebo nejakou skodovkou zaplati na opravach vice, nez treba ja
>>se sedmickovym BMW. Cena dilu i oprav je sice v mem pripade zcela
> A o kolik klesne cena tveho sedmickoveho BMW za rok?
----------------------------------

asi se to nevztahuje tak uplne k dotazu (ale co, jsme v polemice ;) ) 
tak neco k te ztrate hodnoty.

btw. Danieli, jaka je to rada? E65 nebo E38 nebo E32, ci snad E23? to je 
ted celkem jedno ;)

k veci:
u novych aut ta hodnota klesa asi takto:
  - dnem nakupu: 1%
  - prvni rok: 30%
  - druhy rok: 25%
  - treti rok: 20%
(procenta jsou z porizovaci ceny noveho vozu)

neni to u kazdeho auta, ale priblizne takhle to klesa. potech trech 
letech uz to vetsinou setrvava a klesa pomaleji. a taky je nutno brat v 
potaz, co to je za auto. takovy stupidni golf si zachovava vysokou 
hodnotu, i kdyz je to prerostla nakupni taska, kdezto treba Royce bude 
mit tu cenu porad vyssi.

muze nastat situace, kdy si koupite auto a treba za mesic prijde nova 
modelova rada (tj. nastupce) tak ta cena klesne trosku rychleji.

takze koupe auta je jedna z nejztratovejsich zalezitosti. k cene si 
pripoctete provozni naklady a trefi vas slak. no dobre, auto je i od 
toho aby vydelavalo, pak je predpoklad, ze ty naklady neprevysi prijmy a 
bude to ziskova zalezitost ;)

ta ziskova situace muze nastat, pokud si koupite vuz, ktery casem na 
cene ziska. ted mne tak napada treba MB 300 SLR (nekdy z padesatych 
let), Jaguar E-Type a par podobnych by se naslo, jenze to nejsou auta 
pro bezny provoz. a tezko dnes koupite nejakou takovouto lahudku.




-- 

-h!-
http://hyneklipa.cz/
ICQ: 289612872
Received on Mon, 19 Jan 2004 08:37:22 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 19. 01. 2004, 08:32 CET