>> Zajímalo by mě, jaké jsou reálné náklady na provoz na auta. Takze ja budu konkretizovat. > To IMHO nelze nikdy presne a objektivne vycislit. Jednak to > do znacne miry zavisi na subjektivnim vnimani potreby auta > (ja bych treba bez nej nemohl existovat, zatimco jsou i taci, > kteri bez nej existuji a nemaji problemy). Ja vim, ze to nejde vycislit *zcela* objektivne, ale jde se k tomu alespon priblizit. Tedy, ja bez auta existovat muzu, az na dva pripady. Viz nize... > Dalsimi subjektivnimi polozkami jsou zpusob jizdy a typ auta, > pocet najetych km/cas, jezdeni celorocne denne nebo treba jen > v lete k babicce ;-), servis, kam si clovek zvykl jezdit, etc. Jezdim cca jednou za sest tydnu na velkej nakup a jednou za rok na dovolenou... Z toho bych nerad ustoupil. Najezdim max. 2000 km/rok. > A 'kolik prijde na opravach' je uz vubec zcela pofiderni polozka, > ktera by vyzadovala vesteni dopredu. Jinak cena oprav nemusi > byt nutne umerna cene auta. Muze se stat, ze nekdo s zigulikem > nebo nejakou skodovkou zaplati na opravach vice, nez treba ja > se sedmickovym BMW. Cena dilu i oprav je sice v mem pripade zcela > neporovnatelne vyssi, ale na druhe strane mohu rici, ze se mi > jeste nikdy nic vaznejsiho nebo extra draheho nepodelalo, a to > jezim tahle auta uz _hodne_ dlouho. Mam ale svagra, ktery uz > dlouho jezdi Renaulty a Fiaty - a porad kleje, ze jenom sype > penize za opravy a opravy oprav. Dalo by se rici, ze je vice > v opravne, nezli na cestach... Jasne, ale jde mi o to, ziskat takovych informaci vic, protoze cim vic subjektivnich informaci, tim jsou objektivnejsi. Takze kolik svagr plati za opravy rocne? A o kolik klesne cena tveho sedmickoveho BMW za rok? Nekde jsem slysel, ze auto okamzikem prodeje ztrati na cene 10000,- U drahych vozu to bude asi vic. Kolik ztrati na cene treba nova Fabia za rok? Nebo Felicia po peti letech? Kdyz vezmeme nejrozsirenejsi auta u nas... > A zakladni otazka - 'zda se mi provoz auta vubec vyplati' pak > uz zavisi uplne a zcela jen na tve definici pojmu 'vyplati' > a na tom, jak dalece jsi na tom aute zavisly svymi potrebami. > Nekomu se vyplati, protoze mu vydelava, jinemu se nevyplati > (resp. nedela penize), ale potrebuje jej k jezdeni. Tohle je > skutecne nedeterminovatelne a do nejakeho 'vzorce' proste > chybi prilis mnoho objektivnich velicin a faktoru, aby jej > bylo mozno sestrojit. Ja tedy budu konkretni. Jde mi o to, ze na aute (krom uvedenych dvou pripadu) zavisly nejsem a ze jsem objevil alternativni reseni. A chci zjistit, jestli je to reseni levnejsi, nez vlastni auto. Napadlo me totiz, jestli by se v mem pripade nevyplatilo jezdit na nakupy taxikem a na dovolenou si auto pujcit (v lepsim pripade od znamych)... nepochopenyReceived on Sun, 18 Jan 2004 17:23:10 +0100
This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 18. 01. 2004, 17:21 CET