Re: Obalka Inetu a Forward maily

From: Dusi (dusi@SoftHome.net)
Date: 17. 04. 2000, 15:23 CEST


Dobrý deň Libal Jiri jr.,

Dňa 16. apríl 2000, o 23:14:10, si o Obalka Inetu a Forward maily napísal:

Nejsou inzeraty ->>> nejsou penizky -> neni casopis (server, TV, radio,
>> film...), s tim nemaji nejake ohledy co delat. To je cira matematika. 
>> (bohuzel?)

> No ale jestlize nebudou lidi, ktery ty casopisy kupuji - tak je to
> stejne vsechno k hov*. Takze nejdriv se starat o lidi - ty ten casopis
> taky plati, a potom o inzeraty. Nekupuji si casak preci kuli reklame.

Bylo driv vejce nebo slepice?

Celej  TV bussines funguje proto, aby par spolecnosti vydelalo penize.
Inkasujou  za  reklamu  jinych  spolecnosti. Aby lidicky na ty reklamy
koukali, tak jim k tomu pribali nejaky film, serialek a trochu sportu,
okoreni  v  patek v noci trochou sexu. Ale lidi si mysli, ze televize
je tu proto, aby je bavila  a reklama je jen tak mimochodem pribalena.

Podobne to muze byt i v jinych mediich. Prodej casopisu s tematikou PC
a  inet  je  jen  technologie  vydelavani  penez.  Samotny  casopis je
reklamnim  mediem  a  aby  se  to dalo cist, tak je k tomu CD i nejake
texty  a  obrazky.  Nerikam,  ze  je to jenom takhle, ale chapu pohled
vydavatele,  investora.  Neni  samaritan,  je ekonom. A pokud se potka
hledisko  vydavatele  s  hlediskem  ctenare,  konzumenta,  v neprazdne
mnozine,  pak  se  casopis  dobre prodava, dobre cte, je o nej zajem a
penize  se  sypou  (aspon  trochu).  V te mnozine ale neskonci vsichni
potencialni  kupovatele  casopisu!  Zakaznici se deli na ruzne skupiny
podle  ruznych  hledisek,  tzv.  cilove  skupiny v ramci segnentu trhu
(pocitacova  literatura).  Je  na  zvazeni  investora,  kterou cilovou
skupinu chce zasahnou a kterou "hodi pres palubu".

Je  to  cele  ne jednoduche a ctenare to ani nemusi zajimat, ani o tom
nemusi vedet. Ale se ho to dotyka. A ma moznost se svobodne rozhodnout
(ne)koupit.  Chytry  vydavatel  se  zepta  svych  ctenaru a vyhodnoti.
Nemuze vyhovet vsem hlasum, nejde to. vybere si sve zakazniky (cilovou
skupinu).

Uz jsem se nejak moc rozepsal, prominte.


-- 
Dusi



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 14:28 CEST