Dobrý deň Libal Jiri jr., Dňa 16. apríl 2000, o 23:14:10, si o Obalka Inetu a Forward maily napísal: Nejsou inzeraty ->>> nejsou penizky -> neni casopis (server, TV, radio, >> film...), s tim nemaji nejake ohledy co delat. To je cira matematika. >> (bohuzel?) > No ale jestlize nebudou lidi, ktery ty casopisy kupuji - tak je to > stejne vsechno k hov*. Takze nejdriv se starat o lidi - ty ten casopis > taky plati, a potom o inzeraty. Nekupuji si casak preci kuli reklame. Bylo driv vejce nebo slepice? Celej TV bussines funguje proto, aby par spolecnosti vydelalo penize. Inkasujou za reklamu jinych spolecnosti. Aby lidicky na ty reklamy koukali, tak jim k tomu pribali nejaky film, serialek a trochu sportu, okoreni v patek v noci trochou sexu. Ale lidi si mysli, ze televize je tu proto, aby je bavila a reklama je jen tak mimochodem pribalena. Podobne to muze byt i v jinych mediich. Prodej casopisu s tematikou PC a inet je jen technologie vydelavani penez. Samotny casopis je reklamnim mediem a aby se to dalo cist, tak je k tomu CD i nejake texty a obrazky. Nerikam, ze je to jenom takhle, ale chapu pohled vydavatele, investora. Neni samaritan, je ekonom. A pokud se potka hledisko vydavatele s hlediskem ctenare, konzumenta, v neprazdne mnozine, pak se casopis dobre prodava, dobre cte, je o nej zajem a penize se sypou (aspon trochu). V te mnozine ale neskonci vsichni potencialni kupovatele casopisu! Zakaznici se deli na ruzne skupiny podle ruznych hledisek, tzv. cilove skupiny v ramci segnentu trhu (pocitacova literatura). Je na zvazeni investora, kterou cilovou skupinu chce zasahnou a kterou "hodi pres palubu". Je to cele ne jednoduche a ctenare to ani nemusi zajimat, ani o tom nemusi vedet. Ale se ho to dotyka. A ma moznost se svobodne rozhodnout (ne)koupit. Chytry vydavatel se zepta svych ctenaru a vyhodnoti. Nemuze vyhovet vsem hlasum, nejde to. vybere si sve zakazniky (cilovou skupinu). Uz jsem se nejak moc rozepsal, prominte. -- Dusi
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 14:28 CEST