On Mon, Dec 16, 2002 at 04:30:06AM +0100, S.F. wrote: > > Existuje 13 tzv. kořenových name serverů, jejichž IP adresy jsou známy > > (klidně je sem mohu poslat). Pokud klient potřebuje autoritativní > > odpověď, zeptá se jednoho z těchto serverů na správce domény 1. řádu. > > Dostane jeho IP adresu a na ni pošle dotaz na doménu 2. řádu, atd. > > Výsledkem je pak autoritativní IP adresa konkrétního stroje. > > > > Zkoušel jsem to tak dělat a je to trochu zdlouhavé. Na mikrovlně mi > > vycházel resolving asi na 1-2s, což je docela dost. DNS providera > > odpovídá zpravidla do 100ms. Při opakovaném dotazu to však bylo > > samozřejmě podstatně rychlejší, protože už použil vlastní neautorizovanou > > odpověď z cache lokální DNS. Nakonec jsem to zkombinoval a nyní kešuji > > odpověď z DNS providera. Pokud má výpadek (stalo se předminulý týden) > > jedu od kořenů. > > To by ma zaujimalo, ale ako konkretne to robis? Malo ludi ma skusenosti s > takymito postupmi. > Vecsinou nam k surfovaniu staci prehliadac :-) pokial vsetko funguje. Souvisí to s nastavením lokálního DNS. Ten je ve většině případů zbytečný, ale z jedné linky živím 30 stanic a každý ušetřený paket, který nemusím přenést, se hodí. Je to pak poznat na celkové propustnosti. Pokud však umístím do DNS špatně nějakou doménu (např. gator.com :-)) všechny stanice, které se budou dotazovat na tuto doménu, dostanou špatnou odpověď. Přesně v této situaci je Tvůj provider, který Ti poskytuje svůj nameserver. Můžeš použít kterýkoli jiný na netu (v parametrech připojení) nebo si vyrobit svůj, který půjde od kořenů. > Zatial som to vyriesil pre seba oklukou - pouzil som proxy server providera, > u ktoreho to bezi, ale to nie je uplne ono. > Dnes budem tlacit na telecom a uvidime. > Cez sk-nic som to skusal hned na zaciatku - pomohli mi tak, ze ma odporucili > na telecom > S.F. Pokud Ti jde jen o to, aby ses správně dostal na nějakou doménu, použij jiné nameservery, např. 212.11.105.4 a 195.146.100.5 (Tiscali). Pokud Ti vadí, že Tvá doména není dostupná od určitého poskytovatele, stěžuj si u něj a požaduj výmaz vadného záznamu. Je potřeba tam uvést konkrétní údaje co mají špatně a čím to nahradit. Hezky polopatě, aby to pochopili. Kit -- Ing. Vlastimil Pospíchal http://www.hoteldrnholec.cz
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 16. 12. 2002, 10:05 CET