Re: Path searching

From: Paco (paco@seznam.cz)
Date: 15. 06. 2002, 00:02 CEST


> Mne sa naopak vidi, ze Terr chcel prave hladat optimalne cesty v
> grafe, ktory pozna.

No vidis - a mne sa zase vidi, ze chtel prave labyrint. :) Nezda se mi
nic zabavneho na tom, namalovat si labyrint, spocitat cestu grafem a pak
tim labyrintem nechat prosvistet objekt po predpocitane ceste... Proto
jsem Dijkstru zavrhl.

> ... a cela tvoja dalsia uvaha je chybna pretoze to nedokaze ziadne AI,
> ani tvoje empiricke riesenie bez toho aby sa bolo treba vracat niektorymi
> chodbami ako to Terr pozadoval ...

Psal '...nebo se nevracel na místa, kde uµ byl,...' cimz jsem ja rozumel
to, aby se objekt nevracel do _slepych mist_, kde uz byl a do pasazi,
jejichz cely strom uz jednou skoncil neuspechem. A tady by IMHO dost
pomohla prave ta empirie a par autoadaptivnich prvku z AI, ktere by asi
tu - jinak celkem tupou - Ariadnu podstatne vylepsily.

> ... nemoze nijako rozhodnut ci chodba do ktorej chce ist je slepa alebo
>nie ...

Pokud tam jeste nebyl, tak ne. Pokud ale na krizeni, kde uz byl, pouzije
misto Ariadny tu empirii a dosavadni poznatky, tak se takove (jiz jednou
neuspesne) chodbe s prehledem vyhne a misto Ariadny muze zvolit dalsi vetev
podle Occama, s nejakym vhodne zvolenym kriteriem. Proste mi Ariadna _sama_
pripada totalne otrocka, a navic je casto (zalezi na topogii toho labyrintu)
znacne neefektivni.

> PS: urcite to nieje dobry napad robit to v JavaScripte. Ak ti to
> pomoze mozem ti vsetky tu spomenute algoritmy poslat v pascale, ale
> ked nevies nic z teorie grafov tak ti to moc nepomoze.

S tim plne souhlasim, osobne bych tady dokonce pouzil spise nektery
z neproceduralnich jazyku s prilepenymi proc. moduly v C++.

Jenze to jsme mu asi zase moc neporadili, zejo?... ;-)

pako Paco. 



______________________________________________________________________
Reklama:
E-mail zdarma na cely zivot: http://email.seznam.cz



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 15. 06. 2002, 00:03 CEST