> Mne sa naopak vidi, ze Terr chcel prave hladat optimalne cesty v > grafe, ktory pozna. No vidis - a mne sa zase vidi, ze chtel prave labyrint. :) Nezda se mi nic zabavneho na tom, namalovat si labyrint, spocitat cestu grafem a pak tim labyrintem nechat prosvistet objekt po predpocitane ceste... Proto jsem Dijkstru zavrhl. > ... a cela tvoja dalsia uvaha je chybna pretoze to nedokaze ziadne AI, > ani tvoje empiricke riesenie bez toho aby sa bolo treba vracat niektorymi > chodbami ako to Terr pozadoval ... Psal '...nebo se nevracel na místa, kde uµ byl,...' cimz jsem ja rozumel to, aby se objekt nevracel do _slepych mist_, kde uz byl a do pasazi, jejichz cely strom uz jednou skoncil neuspechem. A tady by IMHO dost pomohla prave ta empirie a par autoadaptivnich prvku z AI, ktere by asi tu - jinak celkem tupou - Ariadnu podstatne vylepsily. > ... nemoze nijako rozhodnut ci chodba do ktorej chce ist je slepa alebo >nie ... Pokud tam jeste nebyl, tak ne. Pokud ale na krizeni, kde uz byl, pouzije misto Ariadny tu empirii a dosavadni poznatky, tak se takove (jiz jednou neuspesne) chodbe s prehledem vyhne a misto Ariadny muze zvolit dalsi vetev podle Occama, s nejakym vhodne zvolenym kriteriem. Proste mi Ariadna _sama_ pripada totalne otrocka, a navic je casto (zalezi na topogii toho labyrintu) znacne neefektivni. > PS: urcite to nieje dobry napad robit to v JavaScripte. Ak ti to > pomoze mozem ti vsetky tu spomenute algoritmy poslat v pascale, ale > ked nevies nic z teorie grafov tak ti to moc nepomoze. S tim plne souhlasim, osobne bych tady dokonce pouzil spise nektery z neproceduralnich jazyku s prilepenymi proc. moduly v C++. Jenze to jsme mu asi zase moc neporadili, zejo?... ;-) pako Paco. ______________________________________________________________________ Reklama: E-mail zdarma na cely zivot: http://email.seznam.cz
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 15. 06. 2002, 00:03 CEST