Re: DataRecovery

From: Jiří Hrazdil <konference (zavinac)>
Date: Wed, 24 Jan 2007 12:11:00 +0100
quasimodo wrote:
> Na jiné konfere dosel odkaz na clanek o zatceni jednatele DataRecovery.Co si
> o tom myslite?Neni to docela spatny precedens o zaloze zakaznikovych
> dat?Pokud si jednatel kopiroval data,aby je mohl vyuzit ve svůj prospech je
> vse v poradku,ale nemuze totez nastat,když zakaznikovi zazalohujete systém k
> pozdejsimu obnoveni a to vcetne dat?Samozrejme bych mel svoleni podepsano
> zakaznikem,ale nez se to vysvetli,tak  muzu servis zabalit.Uz jen zverejnena
> zprava o vysetrovani vzbudi u zakazniku neduveru a tim padem se mnou rozvaze
> smlouvu.Jak se vyhnout necemu takovemu aniz bych neuchovaval zakaznikovy
> zalohy?Kdyz ji udelam a zakosovi predam,tak je ve vetsine pripadu zaloha
> ztracena.
> 
> http://www.mvcr.cz/rs_atlantic/project/article.php?id=33721

Odkazovaný článek nemluví o tom, že by problém byl v uchovávání záloh. 
Problém je v tom, že (údajně) přišel zákazník s poškozeným diskem, firma 
jej zazálohovala, způsobila větší poškození tak, aby se z něj data už 
vycucnout nedala, zákazníkovi řekli: "Zákazník byl později upozorněn na 
to, že diagnostiku nemůže provést žádná jiná firma a  ten byl tak 
vlastně přinucen využít služeb právě této firmy."

Takže zákazníkovi nabídli vysokou cenu za opravu, ten se buď rozloučil s 
daty nebo ji přijal (kdyby šel jinam, tak si nepomůže, protože disk byl 
v této fázi (zřejmě) již tak poškozen, že by z něj nikdo nic nedostal). 
Jakmile zákazník odsouhlasil a zaplatil, dostal data (ze zálohy, kterou 
na začátku udělali). Takže asi tak. Se samotnou zálohou problém nebyl...

S pozdravem

	Jiří Hrazdil
Received on 24. 01. 2007, 12:11 CET

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 24. 01. 2007, 12:11 CET