Franta Illek napsal(a): >>No fajn, ale i tak snad uznate ze ten poplatek tam maji taxikari >>opravnene. > S taxikarem jsem se jednou pohadal. Sel jsem na tu jejich zakladnu, kde jich stoji deset a cekaji. Vyjeli jsme a na taxametru bylo 30,-. Za co, ze jsem otevrel dvere? Nebo za tu cestu, kterou musi jet pak zpatky na stanoviste? Ale vracet se musi i autobusy, letadla, vlaky atd.. a taky neplatite listek tam i zpatky. No v podstate se to tak da formulovat: je to nastupni taxa takze za otevreni dveri a nastoupeni. Ber nebo nech bejt. Kdyby tam meli "V pripade nastupu do taxiku na staflu nastupni taxa 0,- Kc tak bych taky asi chodil na stafl, ale a) nemaji to tam b) malokdy by se mi to vyplatilo vzhledem k tomu kolik stoji kilometr. Kdyz se mi to nelibi tak jdu pesky. Tak chodim radeji pesky :) Ta analogie s letadlama taky neni spatna: ke kazdy letence platis navic jeste letistni taxu - treba 2000,- za to ze nastoupis a vystoupis. Taxa je +/- radove stejna at letis do Vidne nebo do Bangkoku. Takze letenka 1000 + taxa 2000 nebo letenka 15000 + taxa 2000... je to vlastne odpovidajici poplatek za navazani spojeni. Vlaky a autobusy nejsou dobrej priklad - u tech je cena odvozena z toho ze trasu projedou s urcitym % zaplnenosti tam i zpet a do toho se museji rozpustit vsechny naklady, zaplnenost se pocita dlouhodobe, ne z jedne jizdy, cena za km se pocita z prumeru na vsech linkach, takze nektere trasy mohou byt ztratove, jine vysoce ziskove.... -- S pozdravem Martin SvarovskyReceived on Mon, 18 Jul 2005 12:55:25 +0200
This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 18. 07. 2005, 12:55 CEST