Re: Re[2]: Mobilni operatori vs. zakaznik

From: Petr Maršálek <pmarsik (zavinac)>
Date: 16. 07. 2005, 15:40 CEST
> A jak získají zpět své investice? Přece tak, že připočtou nějaké
> procento k ceně zboží. Zákazníkovi je jedno, jestli provozovatel z
> toho procenta splácí nájemné, úvěr nebo dividendy investorů. Zajímá ho
> jen výsledná cena a kvalita zboží.

Jak jsem psal o kousek niz, tak "...dnes ceny bohuzel urcuji prave tyto
super-hyper-giga-markety....." a tak tyto si muzou dovolit nasadit tu
pocatecni cenu. Mozna jsem se do toho trosku zamotal, ale puvodni pointou
bylo vysvetlit to, ze do ceny si kazdy nemuze pricist ten svuj najem,
protoze potom by ceny byly velice rozdilne a rozhodne nemozne konkurence,
ten kdo hospodari a rovnou prodava na zahrade nema zadny najem, ten kdo je
na trzisti, tak plati poplatky za stul nebo stanek (popr. "vypalneho"
chce-li lepsi misto), ten kdo ma kameny obchod plati bud za prostory nebo za
pozemek atd. Tady opravdu nejde aby si kazdy vse dal do ceny produktu podle
sebe, ale podle trzni ceny a tak nekdo ma zisky vyssi a nekdo nizsi a o tom
to je. A pokud se dnes podivas na ceny dirigovane velkymi spolecnostmi, tak
jen malokdo si muze dovolit do trzni ceny zapocitat napr. najem, protoze
pokud by to provedl, tak by uz k nemu do obchodu nebo na stanek prislo tak
malo lidi, ze by svoje zbozi pri vetsim objemu neprodal a byl by nucen
omezit prodej a tim by ten najem stejne nebyl zaplacen.

Petr Marsalek
Received on Sat, 16 Jul 2005 15:40:30 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 16. 07. 2005, 15:44 CEST