Re: Potreba nabozenstvi v soucasnem zivote

From: braggart (braggart@cmail.cz)
Date: 06. 07. 2000, 20:22 CEST


> > Tak to je.
> Neni
Ale je :-)

> > Verici oproti ateistum jsou rozhodne v lepsi psychicke
pohode,protoze se
> > snadneji  dokazi  smirit  s  nepriznivymi  okolnostmi.
>
> To  nezalezi  od  viry anebo neviry, ale od osobnich principu (St.
Covey).
> Chytry  clovek  ma  silu  menit  veci,  ktere menit lze, trpelivost
snaset
> veci,  ktere  menit  nelze  a  rozum, aby tyto dve od sebe rozeznal.
Anebo
> jinak:  vi, co je ve sfere jeho vlivu, co je sfere jeho zajmu a co
je mimo
> tyto dve mnoziny.

Chces rict, ze verici nemaji rozum? To co jsi rekl, je v zasade
pravda, ale verici maji pro "smireni se" s neprijemnymi okolnostmi
lepsi techniky. A nemivaji tolik spatnych vlastnosti, ktere jim v tom
"smireni" brani.

> > Vychrtly  jogin  meditujici pod palmou je mnohem stastnejsi nez
milionar
> > na Bahamach.
>
> Ty  uz jsi coby milionar byl? Zase je to vec osobniho pristupu a
principu.
> Vira je postacujici, ale ne nutnou podminkou.

Jeden je stastny, ze je bohaty, druhy je stastny, ze neni. Kazdy svym
zpusobem. Jogin je ale nad veci, protoze vi o pomijivosti veci a smeje
se milionari, jak muze lpet na necem takovem, jako je majetek.

> > Mnohdy  i  ta  obycejna  vysmivana  stara  babka  , ktera v
kostele mele
> > motlitbicky  strci  klidne  milionare  do  kapsy  a  nemusi mit
osobniho
> > psychiatra a psychologa a kdovi co jeste.
>
> Taky  nezivi  tisice zamestnancu a jejich rodiny, naco by se
nervovala, ze
> jo?

Neznam zadneho milionare, ktery by se nervoval kvuli svym
zamestnancum. Vsichni se nervujou jen pro svoje prachy.

> > Osobne  patrim  ke  starsi  generaci  a  zazil jsem povinnou
nabozenskou
> > vychovu  ve  skole a dodavam "diky Bohu". Mladsi generace jsou
ochuzeni o
> > tuto vychovu a to jednoznacne k jejich skode,skode rodicu a okoli.

Ja bych byl pro nabozenskou vychovu, ale ne v tom starem slova smyslu,
kdy si krestani ziskavali ovecky uz v rannem detstvi. Predstavoval
bych si to jako seznameni se vsemi hlavnimi nabozenskymi proudy, jak z
historickeho, tak z duchovniho hlediska. Vest by to mel samozrejne
nekdo vzdelany, ne nejaka "pani ucitelka" a to bud v poslednim roce
zakladni, nebo prvnim roce stredni skoly. Predmet by mel byt povinny,
ale nemel by se znamkovat.

> sve  vyvolene.  Mozna  slo  jen o spatne podani, ale mel jsem co
delat (ja
> neverici)  a  moje  pritelkyne  (verici)  aby  sme jejiho syna
uklidnili a
> vysvetlili,  ze  do  Vanoc to urcite nebude a pani ucitelka jim
popisovala
> budoucnost.
> A  kdyz  slo o meho syna, nedovolil bych povinnou nabozenskou nauku.
On si
> sam  vybral ateisticky model a ucitele ho nenutili. Ateizmus, na
rozdil od
> nabozenstvi,  neni  ideologii,  jak  bych  to  spravne  rekl,  je
prazdnou
> mnozinou.  Do  ktere  lze  umistnit  v  budoucnu  nabozenstvi  nebo
jinou
> ideologii. Proto nedovolim v mladi nabozenskou vyuku u mych deti.
> Dusi

Tady mi to splyva, syn pritelkyne, muj syn: mate tedy dva syny? ja
neverici - ona verici: jak spolu vychazite? Ja, jak sleduju tvoje
radikalni nazory na viru, bych s tebou asi nevysel :-)
Jsem proti nasilnemu vtloukani jakekoli viry do hlav detem!

<^^> Braggart >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
<<<<<<<<<<<<braggart@cmail.cz <^^>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 14:33 CEST